Monoray trenlerinin üreticisi CRRC Puzhen Alstom Ulaşım Sistemleri Limited Şirketi’ne nazaran, şirketin eserleri konvansiyonel metroya kıyasla düşük maliyet avantajı sayesinde birçok Çin kentinde kullanılıyor.
“Şu an 2022 Dünya İmalat Kongresi’ndeyim ve bu gördüğünüz de monoray modeli. Görüldüğü üzere, metrodan farklı olarak monoray, sınır üzerinde lastik tekerler üzerinde ilerliyor ve toplam inşaat maliyeti metronun yalnızca üçte biri. Çok daha hafif, sessiz ve daha ekonomik ve bu sayede kentteki trafik baskısını büyük ölçüde hafifletebiliyor.”
Monoray trenler yabancı pazarlara da ihraç ediliyor
XU HAİDA, CRRC Puzhen Alstom Ulaşım Sistemleri Limited Şirketi Yönetim Kurulu Lideri:
“Monoray modellerimiz Çin kentlerinin yanı sıra Tayland ve Brezilya üzere ülkelere de ihraç ediliyor. 2017 yılında Tayland ile, Bangkok’ta bulunan Sarı ve Pembe Çizgi için 288 vagonlu 72 monoray treni tedariki için bir mukavele imzaladık. Monoray trenler şoförsüz ve milletlerarası ileri teknoloji standartlarıyla üretiliyor. Teslimatın bu yılın sonunda yapılması bekleniyor.”
Çin’in doğusundaki Anhui eyaletinin Wuhu kentinde bulunan üretim üssünde personeller monoray trenleri üretmekle meşgul. Şu ana kadar 260 monoray tren vagonu test edilmek üzere Bangkok’a gönderildi.
“Tayland’ın başşehri Bangkok’ta bulunan Pembe Sınır Deposu’ndayız. Bu, Bangkok kent merkezinde imali devam eden çok kıymetli bir monoray çizgisi. Bu da Çin’de üretilen bindirme tip monoray treni. Hala ayarları yapılıyor ve biz bir deneme sürüşü yapacağız. Haydi binip görelim.”
“Kabinin içi geniş ve tren sıkıntısız ilerliyor. Pembe Sınır 30 km’den daha uzun ve üzerinde 30 durak bulunuyor. Trenle uzun bir seyahat yaparsanız, yol boyunca kent görüntüsünün tadını çıkabilirsiniz.”
İşletmeciye nazaran, insansız trenlerin Sarı Sınır ile Pembe Çizgi üzerinde önümüzdeki yıl çalışmaya başlaması bekleniyor.
Bangkok Toplu Taşıma Sistemleri Kamu Limited Şirketi CEO’su, Çin trenlerine olan itimadını lisana getirdi.
SURAPONG LAOHA-UNYA, Bangkok Toplu Taşıma Sistemleri Kamu Limited Şirketi CEO’su:
“10 yılı aşkın müddettir Çin’den tren getiriyoruz. Şirketimiz, Çin’den tren getiren birinci yabancı özel şirket pozisyonunda. Çin mallarının kalitesine inancımız çok yüksek. Çin kusursuz üretim tekniklerine sahip ve bundan da kıymetlisi Çin’de tedarik zinciri mevcut. Çin imali trenler, başka ülkelerde yapılanlar kadar yeterli.”