Nihai enerjiyi karayolunda otomobil, demiryolunda hızlı tren tüketti!


ANKARA (İGFA) – 2022 yılına ait Ulaştırma Bölümü Son Güç Tüketim İstatistikleri yayımlandı.

TÜİK tarafından birinci defa yayımlanan bültenle kara yolu ve demir yolu nakliyatı detayında güç kaynaklarının tüketimine ilişkin istatistikler sunuldu.

KARA YOLU NAKLİYECİLİĞİNDE GÜÇ TÜKETİMİ TOPLAM 1 MİLYON 145 BİN 54 TERAJUL OLDU

Ulaştırma Bölümü Sonuncu Güç Tüketim Araştırması sonuçlarına nazaran; kara yolu nakliyeciliğinde 2022 yılında en son güç tüketimi 1 milyon 145 bin 54 terajul oldu. Tüketilen yakıtlar prestijiyle; toplam güç tüketiminin yüzde 74,6’sı motorin; yüzde 14,2’si LPG, yüzde 11,0’ı akaryakıt ve yüzde 0,2’si başka yakıtlar olarak gerçekleşti.

Kara yolu nakliyeciliğinde 2022 yılında tüketilen sonuncu gücün, yüzde 39,1’ini arabalar, yüzde 28,6’sını kamyonlar, yüzde 18,4’ünü kamyonetler ve yüzde 8,9’unu otobüsler tüketti.

Demir yolu nakliyatında 2022 yılında kesin güç tüketimi 10 bin 84 terajul oldu.

Enerji kaynaklarının hisselerine nazaran; güç tüketiminde motorinin hissesi yüzde 52,2 olurken elektriğin hissesi yüzde 47,8 olarak gerçekleşirken, demir yolu nakliyeciliğinde 2022 yılında motorin tüketimi bir evvelki yıla nazaran yüzde 16,8, elektrik tüketimi ise yüzde 13,7 oranında arttı.

Yüksek süratli trenlerin son elektrik tüketimi yüzde 76,3, tramvay ve metroların ise yüzde 13,2 arttı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir