Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları’nın resmi ödeme teknolojisi ortağı Visa’nın açıkladığı bilgilere nazaran, açılışın yapıldığı birinci hafta sonu gerçekleştirilen harcamalar Fransa’nın iktisadını canlandırdı.
Söz konusu periyotta Paris’te gerçekleştirilen harcamalarda en kıymetli artış tiyatro ve müzelerde yüzde 159 oranıyla öne çıktı. Besin ve markette yüzde 42, restoranlarda yüzde 36, perakendede yüzde 21, cümbüşte ise yüzde 18 artış görüldü.
Yurtdışı harcamalarda en büyük hissenin sahibi yüzde 29’la ABD’den gelen Visa kart kullanıcıları oldu. Bir evvelki yıla nazaran Brezilyalı ziyaretçilerin harcamaları yüzde 33 artarken, Japon ziyaretçilerin harcamalarında da yüzde 129 artış kaydedildi.
Uluslararası ödemelerin yüzde 78’i temassız
Şehirde yapılan memleketler arası ödemelerin yüzde 78’i temassız gerçekleştirildi. Bu oranda, bir evvelki yıla kıyasla yüzde 9 artış görüldü. Oyunların öncesinde Paris destinasyonlu uçuş rezervasyonlarında 2023’ün tıpkı devrine kıyasla yüzde 39 artış kaydedildi. 35 yaş altı bireyler, seyahatlerinde kenti bir evvelki yıla nazaran yüzde 120 daha fazla tercih etti.
ABD’den gelen ziyaretçiler, yüzde 64 artışla bir evvelki yıla nazaran en fazla artış gösteren küme olurken, ABD’yi yüzde 61 artışla Almanya ve yüzde 27 artışla İspanya takip etti. Paris dışında Olimpiyat aktifliklerine konut sahipliği yapan başka 3 kentte gerçekleşen harcamalarda da kıymetli artışlar dikkat çekti. Harcamalar Saint-Etienne’de yüzde 214, Lille’de yüzde 100 ve Marsilya’da yüzde 38 artış gösterdi.
Paralimpik Oyunlara destek